Podobné články

Náročnosť: *

Obrázok k článku Výhľady nad Breznom z Lúčok
© Horehronie.net

Len pár minút a ocitnete sa v oblakoch nad Breznom, kde sa široko ďaleko vôkol Vás pýšia majestátne Nízke Tatry, pohľad z výšky na malebné mesto v údolí v pozadí s vrcholom Ďumbier (2045 m n.m.), v diaľke Kráľovou hoľou (1946 m n.m.) a za sebou Klenovký Vepor (1338 m n.m.)...to sú Výhľady nad Breznom...stvorené na romantické chvíle na bicykli.

Popis trasy

Trasa vedie z námestia Brezna modrou značkou 2569 po hlavnej ceste v smere Čierny Balog - Hriňová, miernym stúpaním prídeme na vrchol miestnej časti Vrchodolinka. Tesne za horizontom popri dvoch domoch za tabuľou ,,koniec Brezna" odbočíme vpravo na štrkovú cyklotrasu označenú zelenou 5571, ktorá nás privedie na horizont a hrebeňom s panoramatickým výhľadom na celé Nízke Tatry až po Kráľovu hoľu prejdeme k rázcestiu, kde odbočíme vľavo a po žltej trase č. 8580 miernym stúpením cez lesík prídeme na rázcestie Nad Lipovou. Tu odbočíme vľavo a pokračujeme miernym klesaním štrkovou cestou po zelenej 5571 v smere do obce Valaská. Na tomto úseku je možnosť opiecť si špekačky na vyznačenom ohnisku s dreveným altánkom. V obci Valaská môžeme na hlavnej ceste odbočiť vpravo a pokračovať po priamo do Brezna, za mostom opäť odbočíme vpravo a priamou čiarou po hlavnej ceste smer mesto Brezno. Druhá možnosť je v obci Valaská odbočiť vľavo a pokračovať po hlavnej ceste do obce Hronec, po miernom klesaní asfaltovou cestou odbočíme na križovatke vľavo, kde sa napojíme na modrú 2573, na križovatke pod Hlobišovom sa držíme vľavo a pokračujeme zelenou 5571 hlavnou cestou až na koniec obce. V bode Sv. Ján odbočíme vľavo a napojíme sa na červenú Novohradskú cyklomagistrálu 013, ktorá vedie popri trati Čiernohronskej lesnej úzkokoľajnej železnici až do Čierneho Balogu cez križovatku Nový Krám (tu je možnosť prejsť na modrú 2569 ktorá vedie prudkým stúpaním štrkovkou cestou do Brezna) ale odporúčame prejazd obcou Čierny Balog až na Starý Krám (možnosť odbočiť k cyklohotelu v lyžiar. stredisku pod Urbanovym vrchom a občerstviť sa), alebo ďalej odbočiť vľavo prejsť ďalej cez mostík a na križovatke odbočiť vľavo a po hlavnej ceste pokračovať do mesta Brezno.

Obrázok k článku Výhľady nad Breznom z Lúčok
© Horehronie.net

Komentáre a hodnotenia

Pre informácie o aktuálnych otváracích hodinách kontaktuje priamo prevádzkovateľa!

Odber noviniek

Pravidelné informácie o nových udalostiach, zaujímavých výletoch a článkoch.